Mumintjat

Nu kommer vi in i juli månad! Som jag har längtat.Vi besöker sommarstugan oftare och Queen kommer hit. Queen ska också besöka sommarstugan i juli. Vilken dag får vi se. Någon gång i veckan tycker jag om det blir fint väder!
Ska besöka gymmet några gånger också, det har inte hänt många gånger i juni. Det är ganska svårt att åka dit eftersom det inte går några spårvagnar längre, bara bussar där jag bor. Får väl gå dit, då får jag mer motion med.
 
Jag var vaken hela natten idag fram till klockan tolv på dagen. Jag och Peanut tog skift så vi inte skulle sova för länge. Fyra timmar får vi sova var, annars lär vi aldrig kunna sova någon gång under natten.
Sen Peanut la sig har jag suttit vid datorn och kollat på Mumin. Engelska Mumin, inte alls lika bra som svenska. Mumin låter ju som en tjej? Anyway, avsnittet jag har kollat på handlar om pirater. En pirat kommer till mumindalen och kidnappar Snorfröken. Avsnittet är förbjudet i Sverige, den är alltså för hemsk för att visas i Sverige, vilket jag inte alls fattar. Mårran är sjukt mycket hemskare än en pirat som man ofta ser i filmer? Jag sprang förbi en skog varje gång när jag var liten för jag trodde Mårran bodde där. Skulle knappast göra så med en pirat. I Pippi Långstrump fanns ju massor av pirater.
Menmen, lika bra att avsnittet inte visades i svensk tv, den var inte alls så bra om jag ska vara ärlig.
 
 
/ Smoffe


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0